مراحل ساخت یک قطعه موسیقی

تشخیص شخصیت بر اساس موسیقی

توضیحات مراحل ساخت موسیقی ، آهنگسازی ، تنظیم ، میکس ، مسترینگ

توضیحات مراحل ساخت موسیقی :

۱ ) تهیه ترانه :

با توجه به اهمیت وجودی ترانه مخصوصا در موسیقی پاپ فارسی پیشنهاد ما استفاده از ترانه ها و اشعار ترانه سرایان و شاعران معتبر وشناخته شده ای است که خود را ثابت کرده اند که روند انتخاب ترانه توسط شما و با معرفی ما می باشد ، لازم به ذکر است که هیچگونه هزینه و یا کمیسیونی از این بابت توسط ما دریافت نمی گردد و مبلغ ترانه انتخابی بصورت توافقی با شما و ترانه سرا می باشد . البته در صورتی که خود شما ترانه سرا می باشید و یا دارای چند ترانه هستید کارشناسان ما ترانه مناسب را به نسبت سلیقه شما انتخاب می کنند .

۲ ) آهنگسازی :

در موسیقی پاپ و مشتقات آن ابتدا مطابق ترانه آهنگسازی توسط ساز زنده (گیتار کلاسیک یا پیانو) توسط آهنگساز صورت گرفته ، کوردها (آکوردها) و ملودی استخراج میگردد ، که این مراحل (فرآیند اولیه آهنگسازی) میتواند در حضور شما (صاحب اثر) صورت پذیرد .

۳ ) تنظیم موسیقی :

این مرحله از جمله تکنیکی ترین مراحل ساخت موسیقی می باشد ، به اشتباه در کشور ما تنظیم موسیقی را امری بیشتر هنری میدانند که کاملا اشتباه است زیرا تنظیم موسیقی بیشتر فرایندی علمی با اتکا بر دانش نوازندگی اکثر سازهای موسیقی از جمله : سازهای زهی ، کلاویه ، کوبه ای و بادی و همچنین تسلط بر تئوری موسیقی و اصولی چون هارمونی و … می باشد و نیاز به علم موسیقی بالا و آکادمیک دارد .

۴ ) تنظیم الکترونیک موسیقی :

این فرایند بعد از ظهور دنیای دیجیتالی و پیوند آن با موسیقی شکل گرفت و بیشتر به مسائلی چون : بالانس و اکولایز تک تک لاین های ضبط شده ، اضافه یا حذف انواع کمپرسور ها ، لیمیتر ها و … با کمک ابزارها و برنامه های دیحیتالی صورت می پذیرد .

۵ ) مراحل ضبط ساز و وکال (صدای خواننده و یا کر) :

تمامی مراحل ضبط توسط تجهیزات پیشرفته ، میکروفن های کاندنسر با دیافراگم بزرگ مناسب برای رکورد ساز و یا وکال ، پری امپ های آنالوگ و دیجیتال پیشرفته و کارت صدا و تجهیزات ورودی با کیفیت ورودی فول اچ دی صوتی صرت میپذیرد .

۶ ) میکس موسیقی دیجیتالی :

این مرحله کاملا دیجیتالی و توسط نرم افزار قدرتمند کیوبیس (CUBASE) که یکی از نرم افزارهای استاندارد حرفه ای و ساخت کمپانی اشتاینبرگ آلمان است و مهمتر از آن ابزارهای نصب شده اش که شامل ، پلاگین ها و وی اس تی های بروزی است که بانک اطلاعاتی آنها به صورت ماهیانه بروز میگردند .

۷ ) مسترینگ موسیقی (صدا و موسیقی) :

آخرین مرحله ساخت موسیقی قبل از تولید و تکثیر و عرضه به بازار می باشد ، این مرحله کاملا دیجیتالی می باشد و می تواند شامل یک یا چند مرحله باشد که بصورت خروجی از یک سیستم رک سخت افزاری و یا خروجی از نرم افزار های مستقل مسترینگ و یا توسط می اس تی های نرم افزارهای صدا برداری (میکس موسیقی) مثل کیوبیس-ایزوتوپ می باشد .